Címer Iskola

Somogyi József Általános Iskola és Óvoda

9177 Ásványráró, Rákóczi u. 13.
Tel.: 96/580-018
e-mail: suli.asvanyraro@freemail.hu

Friss hírek
2011/2012 Tanév

2012. június 04. Meghívó - Jótékony célú kulturális est
2012. június 01.
Meghívó - Hangfestő Alapfokú Művészetoktatási Intézmény ásványrárói növendékeinek tanévzáró műsorára
2012. május 01. Az 5. osztály a MOBILITAS-ban
2012. április 24. Tavaszi papírgyűjtési akció
2012. április 24. Elektronikai hulladékgyűjtő verseny
2012. április 18. Kompetencia eredmények
Telephelyi jelentés

2012. március 28.
Iskolánk tanulói 03.26-án megtekintették a mosonmagyaróvári Flesch Központban rendezett hüllőkiállítást,majd látogatást tettek a Hansági Múzeumban is.
2012. március 05. Iskolai beíratás
2012. február 22.

Farsang az iskolában

„Fruskák, Zsuzskák, Dorottyák,                 Maskarások, bolondok,
Járják a bolondját:                                    Rázzátok a kolompot:
Dínomdánom vigalom,-                                takarodjon el a tél-
Nincs a táncra tilalom!                               Örvendezzen, aki él!”

„Farsang van, farsang van,
járjuk a táncot gyorsabban!
Förgeteges ez a bál,
még a ház is muzsikál.”

Bizony, így történt iskolánkban február 10-én a diákönkormányzat által hagyományosan megrendezett farsangi bálon.
Erre a napra mindenki lázasan készülődött. Otthonok rejtekeiben szorgos, ügyes kezek gyártották az ötletes jelmezeket, sült a finom sütemény. Gyűltek az értékes tombola tárgyak, rövid műsorukat próbálták mások, talpalávalót keresett a zenész.
A program délután négy órától este nyolcig tartott, melyre sokan eljöttek, diákok, tanár nénik és tanár bácsik, szülők, az iskola volt tanulói és más érdeklődők. Láthatták a mintegy harminc jelmezes felvonulását, akik közül a zsűri bőségesen jutalmazott egyéni és csoportos maskarásokat, néhányan különdíjat kaptak.
A táncmulatságot az ötödik osztályosok és a nyolcadikosok csoportjának humoros, hangulatkeltő táncbemutatója nyitotta meg. Fortuna mosolya sok kis és nagy gyerek örömét fokozta, amikor a tombola tárgyak kisorsolásra kerültek.
A jó hangulat megalapozásához és fenntartásához hozzájárult a szülők által működtetett büfé, ahol finom falatok, sütemény, üdítőital várta az éhes szájakat, a jó zene, ami minden korosztály szórakoztatásának megfelelt.
Zárásig tartó buliban mindenki jól érezhette magát.

Köszönetet mondunk mindazoknak, akik önzetlen, áldozatos munkájukkal, segítségükkel hozzájárultak a rendezvény sikeréhez: a zenét szolgáltató fiataloknak, szülőknek, szülői munkaközösség tagjainak, önkormányzati dolgozóknak, iskolai alkalmazottaknak.

Somogyi József Általános Iskola és Óvoda iskolásai és dolgozói

2012. február 22.

A magyar kultúra napja

A Himnusz az egyik legismertebb magyar vers, mely e hazát szerető és érte meghalni kész magyar népet dicséri, a magyar zászlóval és címerrel együtt országunk jelképe.
Kölcsey Ferenc 1823. január 22-én fejezte be a Himnusz megírását. Erre az eseményre emlékezve 1989 óta ekkor ünnepeljük a magyar kultúra napját.
Ilyenkor nagyobb hangsúlyt kapnak a kulturális rendezvények, egy-egy program, esemény kapcsán sokan, sokféle módon próbálnak megmutatni, átadni valamit kulturális életünk értékeiből.
A magyar kultúra egyidős Magyarországgal. Népünk életét, gondolatvilágát, hovatartozását, helyét a világban kultúránk ismerete adja, bizonyítja eredetünket, létünket. Ezt hangsúlyozva iskolánkban verses-zenés összeállítással emlékeztünk meg e jeles napról.

Szűcs Evelin 7. osztály

2012. február 16. Budapesti kirándulás
2012. február 02. Meghívó
A Somogyi József Általános Iskola és Óvoda és szülői munkaközössége szeretettel meghív minden kedves érdeklődőt
2012. február 10-én, 16.00 órakor kezdődő Farsangi báljára.
2011. december 29.

Földrajzóra az ásványrárói vízügyi szakaszmérnökségen

Az év utolsó keddi tanítási napjára terveztünk földrajztanárunkkal, Csizmazia Rolanddal egy kirándulást a Dunára. Miután jól felöltöztünk, elindultunk a vízügyi szakasz-mérnökség felé. Ott Kertész József, a szakaszmérnökség igazgatója fogadott minket. Egy kivetítőn mutatott érdekes képeket, diagramokat és térképeket a később bejárt területről. Nekem kifejezetten tetszettek azok a térképek, amik a Szigetköz területi elváltozásait mutatta évről-évre.

Ezután kimentünk az épületből és beszálltunk két autóba. Lassan magunk mögött hagytuk a falut. Miután felértünk a töltésre, elénk tárult a lomhán folydogáló Duna képe. Egy kicsit még a töltésen haladtunk, aztán beértünk az erdőbe.

Először a Halrekesztőnél álltunk meg. Kertész úr sok érdekes dolgot mondott nekünk a Duna terelésével kapcsolatban, aztán visszaszálltunk a kocsikba, és újra elindultunk.           Mindvégig a Duna mellett haladtunk, ezért rengeteg vízi állatot láttunk, például kormoránt(ebből egész seregnyit), és hattyúkat. Aztán megálltunk a Pókmacskási-„vízesésnél”. Ami igazából két „vízesés”, és egy sziget választja el egymástól őket. Ezután megint beszálltunk a kocsikba, hogy odamehessünk a végső úti célhoz:az Öntési-tóhoz. Ez tulajdonképpen egy sziget belsejében lévő tó, és természetvédelmi terület, mivel ez a hely nagyon sok madárnak ad otthont. Ezt persze jobban megértettük miután felmásztunk a kilátóba, hiszen a tó nagy része nádas, és mindenhonnan madárcsicsergést lehet hallani. Sokáig csodáltuk a tájat, de végül mennünk kellett mivel már nagyon fáztunk.

Jó volt ez a pár óra, amit kint töltöttünk a természetben, remélem még lesz hasonló kirándulásunk.

Foltányi Edina, 8. osztályos tanuló

Karácsony az Iskolában
Fényképgaléria

Adventi készülődés az iskolai könyvtárban
Novemberben és decemberben a jeles napokhoz, ünnepekhez kapcsolódó szokásokkal ismerkedhettek meg az érdeklődő gyerekek az iskolai könyvtárban. Hétfőnként ide illő történeteket hallgathattak. A kisebbek körében sikert arattak a Télapóról és a karácsonyról szóló mesék, elbeszélések. Szerdánként kézműves foglalkozásokon készítettek Márton ludat, Mikulást, télapós könyvjelzőt, adventi és karácsonyi díszeket. A jelenlévő tanulóknak több alkalma volt a téli ünnepkör élményszerű megismerésére, valamint a cselekvő és alkotó résztvételre.

Karácsonyi Koncert
Intézményünk zeneiskolásai egy koncert keretében köszöntötték egymást, szüleiket, tanáraikat és az érdeklődőket az ünnepekre történő készülődés alkalmából. Kedvességüket mindannyiuknak köszönjük, és a továbbiakra kitartást kívánunk nekik.

2011. december 16.

MIKULÁS BÁL 2011. december 09.
A Szülői Munkaközösség és a Diákönkormányzat szervezésében december 9-én Mikulás Bálon szórakozhattak tanulóink. A csarnokot Melinda néni, Györgyi néni és Etelka néni díszítette fel a hangulathoz illően. Egy rövid műsorral nyitottak tanulóink. A benne résztvevőknek köszönjük aktivitásukat. Később a háziversenyek eredményhirdetése történt, majd a tombolahúzás fokozta az izgalmakat. Mindezek közben és után táncolhattak, tombolhattak a résztvevők. A bál alatt a Szülői Munkaközösség szendvicsekkel, üdítőkkel várta a résztvevőket. Részükről minden tanuló kapott egy világító karkötőt, melyek még hangulatosabbá tették helyszínt.
Tanulóink nevében is köszönet a Szülői Munkaközösség aktív tagjainak.

2011. december 10.

December 2-án iskolánk angolos tanulói, más érdeklődő diákok és szüleik kirándulást tettek Pozsonyba, Bécsbe.
Utunkat Pozsonyban szakítottuk meg először, nyakunkba vettük a várost, megtekintettünk néhány nevezetességet, láttuk a Koronázási templomot, végig mentünk a koronázási menet útján, megtekintettük a főtéren az adventi vásárt.
Ezután Kittsee következett, gyárlátogatáson voltunk a Hauswirth csokoládégyárban, csemegéztünk a finomságokból, a legtöbbünk vásárolt is.
Kora délután érkeztünk meg Bécsbe a Technikai Múzeumba. A négyszintes kiállítótér rengeteg látnivalót kínál az érdeklődők számára:
A földszinten a természettudományok bemutatása történik. Számtalan interaktív kísérletet végezhettek itt a gyerekek, legyen az játék a hanggal, a fénnyel, a Kepler-törvényekkel. Ugyanakkor a tudomány, a tudományos eszközök fejlődését is megnézhetjük, a távcsövektől kezdve a röntgengépekig. A második szint az energiával és a nehéziparral foglalkozik. Minden bizonnyal ez a múzeum leglátványosabb része. Interaktív berendezéseket itt is találtunk. Manipulálhattuk a napenergiát, egy biciklin kipróbálhattuk, mennyi energia kell egy villanykörtéhez, egy tévéhez vagy a vízforraláshoz. A harmadik emeleten főként a mindennapi élet, a tömegtermelés tárgyait nézhettük meg. A negyedik szint a közlekedésé, a hangszereké és a kommunikációé. Veterán autók, új és régi motorok kerékpárok sorakoznak itt, mellettük egy-egy repülő, helikopter, műhold.
Az időnk sajnos behatárolt volt, így fájó szívvel indultunk tovább, de ajánljuk kiváló családi programként is a helyet.
Már sötétedett, mikor Schönbrunn kastélyának parkjában az itteni adventi vásárba érkeztünk, kicsit élveztük a hely hangulatát, majd sok-sok élménnyel gazdagodva indultunk az estében haza.
Megérte, Kati néni, köszönjük!
Fényképgaléria: Bécs, Pozsony, Pozsony-Bécs

2011. december 10. Iskolai verseny eredmények
2011. november 14. Fogadóóra
2011. november 14. Fáklyás futás és ünnepi műsor keretében megemlékezést tartottunk az 56-os hősök tiszteletére.
2011. november 14. Szülői munkaközösség
2011. november 14. Munkaterv 2011/2012 Tanév
2011. október 21. 2011/2012 Tanév.
Frissítve: Órarend, szakkörök
2011. október 16. 2011/2012 Tanév.
Frissítve: Osztály névsorok, osztály képek, Szakkörök
2011. október 08. 2011/2012 Tanév
Folyamatosan tesszük közzé a 2011/2012 Tanév iskolára vonatkozó információit.
Frissítve: Könyvtári nyitvatartás, Tantestület, Tanév rendje
2011. október 05.

Útvonal: Győrújbarát-Pannonhalma
Három autóbusszal indultunk 2011. szeptember 26-án, reggel Győrújbarátra. A faluközponttól gyalog indultunk felfelé. A szép utcák után, már az első pihenőhelyünkről is ráláthattunk a környékre, bár a gyerekek a játszóteret értékelték inkább. Az egyre meredekebb kaptatót legyőzve, mintegy jutalomként kinyílt előttünk a táj. A modern kilátóról gyönyörű panoráma tárult elénk. Alattunk a település, távolabb Győr, körülöttünk a Sokoró hármas dombvonulata, az egyiken Pannonhalma ősi kolostora ékszerként tündökölt.
Itt a magaslaton béke van, de két évszázada innen irányították Napóleon tábornokai a győri csatában csapataikat.
A dombtetőn most gyerekzsivaj hallatszik, hamarosan a tűz is fellobban, sül a szalonna, a virsli. A túloldalon leereszkedve ismét játszótérre bukkan a gyereksereg.
A következő úti cél Pannonhalma. Sajnos a Boldog Mór kilátó zárva volt, de túránk során minden lépéssel újabb és újabb élményben volt részünk. A hegyoldalba telepített arborétumban került sor a kirándulás fináléjára. A levendulás, a számháború, a labirintus is hozzájárult a jókedvhez. Azzal az érzéssel tértünk haza, hogy környezetünkben sok érték található, s most feltártunk belőle néhányat.

2011. október 05.

Kirándulás a Csallóközbe 2011. október 4. kedd
Az ásványrárói és kimlei diákok és tanáraik 50 fővel a Fertő - Hanság Nemzeti Park magyar-szlovák projektje keretében a Csallóközben jártak. Megtekintették a dunaszerdahelyi Csallóközi Múzeumot, a CzajlikRanchon való ebéd után gyalogsétát tettek a Cséfalvay-féle vízimalomhoz Dunatőkésen, megismerkedtek a Csallóköz jellegzetes növény- és állatvilágával. A kellemes időtöltés után sok élménnyel gazdagodva tértek haza.

2011. október 01.
Kulisszák mögött
Az iskola felső tagozatos színházbarátai szeptember 15-én a nyílt napon ellátogattak a Győri Nemzeti Színházba a kulisszák mögé.
Tökéletes színházi napot tölthettünk együtt, rengeteg nevetéssel, soha nem látott részletekkel. A mintegy másfél órás séta alatt bepillantást nyerhettünk a színházlátogató számára rejtett világba, megjártuk az épületet a pincétől a padlásig szakavatott vezető kalauzolásával. Utunkon Bende Ildikó művésznő is elkísért bennünket. A látogatás után részt vettünk az Ágacska c. darab előadásán.
Felejthetetlen élményben volt részünk!
2011. október 01. MEZEI FUTÓVERSENY 2011 ŐSZ
Intézményünkben a Magyar Diáksport Nap- hoz kapcsolódva immár a hagyományok szerint tanulóink részére MEZEI FUTÓVERSENYT szerveztünk.
Bővebben
2011. augusztus 28.

Kedves Ásványrárói Diákok! Kedves Szülők!
Nem tudom, hányan olvassátok az Internet anyagát. Remélem, többen, mint ahány diákot a nyári vasárnapokon a templomban láttam. Azt gondoltam, hogy valamilyen vész pusztított soraitokban! Ezért egészségetekért imádkoztam és azért, hogy találkozhassunk egymással.
Nehezebb lelki teher, hogy vajon szabad-e ilyen hanyag hozzáállás mellett elsőáldozást, bérmálást „tervezni”?! Ez nagyon komoly lelki terhet jelent nekem. Erről majd személyesen szeretnék beszélni az érintett osztályok szüleivel.
Most azt jelzem, hogy szeptember 4-én, vasárnap mindkét templomban imádkozunk az új iskolaév kezdetén. Úgynevezett VENI SANCTE-t tartunk. Ekkor a Szentlélek segítségét kérjük az iskolai munkához, így a hitoktatáshoz is. Ne felejtsétek: szeptember 4-én a rárói, majd az ásványi templomban lesz a Veni Sancte…(magyarul: Jöjj, Szentlélek!...)